De eerste Dutch Podcast Conferentie is een feit en ik was erbij. Met een fijne line up aan inspirerende podcast sprekers! De podcast is al een lekkere puber aan het worden!
Een paar learnings
- Zorg voor een onderscheidende vorm en een rijke luisterervaring
- Maak tijdloze content – de ninja skill van podcast agency audioborne van Marvin Jacobs en Jeroen de Bakker
- Er zijn geen regels voor podcast, experimenteer
- Neem een audio identiteit op in je huisstijl
- Wees consistent, maak een afspraak met je luisteraar. Publicatiedatum, elke keer zelfde moment zo kom je in de routine van je luisteraar
- Spotify & YouTube belangrijkste bronnen om mee te luisteren
Bereik GenZ
- Podcast voor je publiek niet voor je klanten aldus Nynke Nijman van Ilvy Network
- Verbind met social media, tiktok rules, snippets van je podcast delen
- Is alles oké? Support lijn voor de luisteraars. Korte lijn met je luisteraar
Reclames zijn acceptabel als
- Als deze authentiek is
- Voegt iets toe aan de podcast of aflevering
- Als er een hoge funfactor aan de reclame zit
Zorg dat je minimaal 2 van vink boxen aantikt. Het perfecte moment voor reclames is nog niet gevonden. Volgens het laatste podcast onderzoek van
Markteffect gepresenteerd door Michael Petit
En verras!